W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Pieniężno

 

ul. Generalska 8
14-520 Pieniężno

 

tel. 55 237 46 00

 

email: urzad@pieniezno.pl

 

Skrzynka ePUAP – /ucc8u547w1/skrytka 

 

NIP: 582-156-21-96
REGON: 170748005

Sprostowanie błędu pisarskiego w treści aktu stanu cywilnego

Kod wydziału:

USC


Nazwa usługi:


Sprostowanie aktu stanu cywilnego


Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 2064 z późn. zm.),

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016r. poz. 1827 z późn. zm)

 



Potrzebne dokumenty:

  1. Dowód osobisty osoby zgłaszającej

  2. Wniosek o sprostowanie błędu w akcie


Wysokość opłat:


Opłata skarbowa za sprostowanie aktu – 39 zł.


Dokładne określenie miejsca wykonywania usługi:

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Generalska 8
14-520 Pieniężno

pok. nr 8
tel. +48 55 237 46 30


Czas realizacji usługi:

  • Wniosek podlega rozpoznaniu w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem załączników.

  • Wniosek składany jest osobiście lub korespondencyjnie.

  • Opłata skarbowa wnoszona jest na rachunek bankowy lub w Kasie Urzędu znajdującej się na ternie Urzędu Miejskiego

Urząd Miejski Pieniężno

79 8313 0009 0042 6015 2000 0010



Informacje o trybie odwoławczym:

Wojewoda Warmińsko-Mazurski gdy Kierownik USC odmawia sprostowania treści aktu stanu cywilnego, za pośrednictwem Kierownika USC w terminie 14 dni od daty otrzymania odmowy.

Informacje dodatkowe:

Sprostowaniu podlega akt, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.

Sprostowanie aktu stanu cywilnego dokonuje sąd jeżeli nie jest możliwe sprostowanie prze kierownika urzędu stanu cywilnego na podstawie w/w dokumentów.

Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się na wniosek osoby, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej interes prawny lub prokuratora.

Obywatel polski przebywający za granicą, wniosek o sprostowanie treści aktu składa za pośrednictwem polskiego konsulatu.

 


Powiadom znajomego