Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Krok po kroku
- Wniosek (do pobrania poniżej) o zameldowanie złóż w Urzędzie Miejskim w Pieniężnie pokój nr 8.
Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
a. dane osoby podlegającej zameldowaniu,
b. informację o charakterze pobytu (stały czy czasowy) oraz okres przebywania pod wskazanym adresem,
c. imię i nazwisko oraz adres osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, w którym chcesz się zameldować,
d. dowody na poparcie twierdzeń zawartych we wniosku, a w przypadku wskazania świadków - podaj ich imiona, nazwiska i dokładne adresy. - Do wniosku dołącz:
b. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji,
c. pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Pamiętaj o dokumencie tożsamości (dowód osobisty lub ważny paszport).
Wniosek wszczyna postępowanie, po jego zakończeniu decyzję możesz odebrać
osobiście lub może być ona wysłana pod wskazany adres.
Wymagane Dokumenty
- Pisemny wniosek o zameldowanie.
- Formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”.
- Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
Opłaty
17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika). Opłaty należy dokonać w Kasie Urzędu Miejskiego w Pieniężnie lub przelewem na rachunek bankowy: Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy w Pasłęku Oddział Braniewo, Filia Pieniężno 79 8313 0009 0042 6015 2000 0010- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
- Opłata skarbowa podlega zwrotowi w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.
Miejsce złożenia i odbioru
Urząd Miejski w Pieniężnie pokój nr 8
Termin odpowiedzi
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi
- Formalności załatwia osoba zainteresowana zameldowaniem.
- Strona może brać udział w postępowaniu osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o zameldowanie, zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 657)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 1852)