W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Pieniężno

 

ul. Generalska 8
14-520 Pieniężno

 

tel. 55 237 46 00

 

email: urzad@pieniezno.pl

 

Skrzynka ePUAP – /ucc8u547w1/skrytka 

 

NIP: 582-156-21-96
REGON: 170748005

Żugienie

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Adres nieruchomości Żugienie
Przetarg na na sprzedaż nieruchomości gruntowej stanowiącej działkę nr 74/3 o powierzchni 0,5213 ha położonej w Żugieniach, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu 31 Żugienie, figurującej w księdze wieczystej prowadzonej przez Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Braniewie pod nr EL1B/00026941/6.
Typ przetargu przetarg ustny ograniczony
Rodzaj nieruchomości nieruchomość niezabudowana
Cena wywoławcza 13.830,00 zł
Data przetargu
Rozstrzygnięcie

Przetarg zakończył się wynikiem pozytywnym. 

O G Ł O S Z E N I E

Burmistrza Pieniężna

z dnia 09 maja 2024 roku

 

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U 
z 2024, poz. 609 ze zm.) art. 28, art. 37 ust. 1, art. 38 ust. 1 i 2 oraz art. 40 ust. 1 pkt 2a ustawy z 21 sierpnia 1997 r.  o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023, poz. 344 ze zm.), Uchwały nr XLVII/299/23 Rady Miejskiej w Pieniężnie z dnia 25 maja 2023 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości niezabudowanych będących własnością Gminy Pieniężno, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. - w sprawie trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz.U. z 2021, poz. 2213) oraz ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. 
o kształtowaniu ustroju rolnego (tj. Dz.U.2024.423 ze zm.), Burmistrz Pieniężna ogłasza:

 

PRZETARG USTNY OGRANICZONY

na sprzedaż nieruchomości gruntowej stanowiącej działkę nr 74/3 o powierzchni 0,5213 ha położonej w Żugieniach, oznaczonej w ewidencji gruntów obrębu 31 Żugienie, figurującej 
w księdze wieczystej prowadzonej przez Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego 
w Braniewie pod nr EL1B/00026941/6.

Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 13.830,00zł (trzynaście tysięcy osiemset trzydzieści złotych). 



Ogłoszone do przetargu ustnego ograniczonego nieruchomości będą sprzedane na własność za cenę osiągniętą w przetargu płatną, nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność nieruchomości. Do ustalonej ceny zostanie naliczony podatek VAT w wysokości zgodnej 
z obowiązującymi przepisami. Nabywca nieruchomości ponosi ponadto koszty notarialne i sądowe. 

1.       Przeznaczenie nieruchomości :

Zgodnie ze Zmianą Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta 
i Gminy Pieniężno, zatwierdzoną Uchwałą nr L/238/10 Rady Miejskiej w Pieniężnie 
z dnia 15 lipca 2010 r., przedmiotowa działka położona jest na w strefie Centralnej - SC w podstrefie 
P-R1,strefa o dominacji produkcji rolnej możliwa aktywizacja gospodarki (przetwórstwo, agroturystyka). 

2.       Opis nieruchomości :

Działka 74/3, obr. Żugienie jest działką niezabudowaną, użytkowaną rolniczo.Nieruchomość położona jest w centralnej części wsi Żugienie. W sąsiedztwie znajduje się zabudowa mieszkaniowa. Działka graniczy z działkami użytkowanymi rolniczo, łąkami i pastwiskami.  Teren działki lekko pofałdowany, o kształcie nieregularnym. Zgodnie z danymi z ewidencji gruntów posiada następujące użytk tj. Pastwisko, Ps III o pow. 0,4649 ha, łaki, Ł IV o pow. 0,0564 ha.

3.       Obciążenia nieruchomości :

Na podstawie art.3 ust. 4 ustawy z dnia 11.04.2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (tj. Dz.U. z 2022 r., poz.2569 z późn. zm.) Krajowemu Ośrodkowi Wsparcia Rolnictwa przysługuję prawo pierwokupu, a zatem pierwszy akt po przetargu będzie warunkową umową sprzedaży, natomiast drugi akt notarialny sprzedaży przedmiotowej nieruchomości po niewykonaniu prawa pierwokupu przez KOWR.

4.       Termin zagospodarowania:

Nie ustala się 

5.      Wejście w użytkowanie nieruchomości nastąpi po zawarciu umowy notarialnej.

 

6.        Przetarg odbędzie się w siedzibie UM w Pieniężnie ul. Generalska 8 pokój nr 12 
dnia 21 czerwca 2024 roku  o godzinie  10.00. 

 

7.      Warunkiem udziału w przetargu jest:

- spełnienie warunku zgodnie z art. 2a ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 roku 
o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz.U.2024.423 z późn. zm.)

Za rolnika indywidualnego uważa się osobę fizyczną będącą właścicielem, użytkownikiem wieczystym, samoistnym posiadaczem lub dzierżawcą nieruchomości rolnych, których łączna powierzchnia użytków rolnych nie przekracza 300 ha, posiadającą kwalifikacje rolnicze oraz co najmniej od 5 lat zamieszkałą w gminie, na obszarze której jest położona jedna 
z nieruchomości rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego i prowadzącą przez ten okres osobiście to gospodarstwo. 

Jeżeli nabywana nieruchomość rolna ma wejść w skład wspólności majątkowej małżeńskiej, wystarczające jest, gdy określone w ustawie wymogi dotyczące nabywcy nieruchomości rolnej spełnia jeden z małżonków.

- wpłacnie na konto w Braniewsko-Pasłęckim Banku Spółdzielczym z siedzibą w Pasłęku nr 03 8313 0009 0042 6015 2000 0020 wadium w wysokości – 1.300,00 zł (jeden tysiąc trzysta złotych). Z takim wyprzedzeniem, aby najpóźniej w dniu 17 czerwca 2024 roku nastąpiło uznanie rachunku bankowego Gminy Pieniężno.

Wadium zostanie:

- zaliczone w poczet ceny nabycia, a w przypadku uchylenia się przez osobę, która wygrała przetarg od zawarcia umowy, przepada na rzecz sprzedającego;

- zwrócone jeśli osoba wpłacająca nie wygra przetargu. 

Wadium zostanie naliczone na poczet ceny nabycia po wpłaceniu pozostałej do zapłaty kwoty i zawarciu umowy notarialnej. Zwrot wadium w przypadku nie wygrania przetargu nastąpi nie później niż przed upływem 3 dni od dnia zamknięcia przetargu na konto wskazane przez uczestnika przetargu.

- pisemne zgłoszenie uczestnictwa w przetargu;

Zgłoszenie powinno zawierać:

- imię, nazwisko i adres albo nazwę firmy oraz siedzibę, jeżeli zgłaszającym jest osoba prawna lub inny podmiot, datę sporządzenia zgłoszenia, podpis oferenta,

- oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń.

- w przypadku osób pozostających w związku małżeńskim, do dokonania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków albo jednego z nich ze stosownym potwierdzonym notarialnie pełnomocnictwem, zawierającym zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości ze środków pochodzących z majątku wspólnego za cenę ustaloną w przetargu, albo złożenie oświadczenia o nabywaniu nieruchomości z majątku odrębnego bądź przedłożenia dokumentu potwierdzającego zniesienie współwłasności majątkowe małżeńskiej; 

-  w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, a podlegających wpisom do rejestru – aktualnego wypisu z rejestru, właściwych pełnomocnictw potwierdzonych notarialnie, dowodów tożsamości osób reprezentujących podmiot,                                             

oraz:

a)  dla osób wymienionych  w art. 2a ust.1 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego:

- zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały przez okres co najmniej 5 lat w gminie, w której położona jest jedna z nieruchomości rolnych wchodzących w skład prowadzonego przez nich osobiście gospodarstwa rolnego (pracują w tym gospodarstwie oraz podejmują wszelkie decyzje dot. prowadzenia działalności rolniczej w tym gospodarstwie) lub w gminie graniczącej z tą gminą;

- dokumenty potwierdzające kwalifikacje rolnicze oferenta zgodnie z treścią art. 6 ust. 2 pkt 2 i ust. 3 oraz art. 7 ust. 9 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz.U.2022.2569) 
w związku z treścią § 6 i § 7 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2012 r. (Dz.U.2021.2213) w sprawie kwalifikacji rolniczych posiadanych przez osoby wykonujące działalność rolniczą kserokopie poświadczone za zgodność
z oryginałem przez składającego ofertę, przy czym jeżeli nieruchomość ma wejść w skład wspólności majątkowej małżeńskiej wystarczające jest, złożenie dokumentów kwalifikacji rolniczych, jak wyżej, jednego z małżonków;

- oświadczenie o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego przez okres co najmniej 5 lat (art.7 ust. 1 w związku z art. 6 ust. 2 pkt 1 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego);

- oświadczenie o łącznej powierzchni użytków rolnych wchodzących  w skład gospodarstwa rodzinnego w danej gminie.

Jeżeli gospodarstwo położone na terenie więcej niż jednej gminy, należy złożyć oświadczenia ze wszystkich gmin, na terenie  których leżą użytki  rolne wchodzących 
w skład gospodarstwa rodzinnego.  

W przetargu mogą uczestniczyć wyłącznie rolnicy indywidualni, w rozumieniu przepisów 
o kształtowaniu ustroju rolnego, zamierzający powiększyć gospodarstwo rodzinne (do 300 ha użytków rolnych), jeżeli co najmniej od 5 lat, mają oni miejsce zamieszkania w gminie, w której położona jest nieruchomość wystawiana do przetargu lub w gminie graniczącej 
z tą gminą.

Osoba, która złożyła nieprawdziwe oświadczenia podlega odpowiedzialności karnej za składanie fałszywego oświadczenia. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu 
o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywego oświadczenia.

b) dla osób wymienionych  w art. 2a ust.4 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego:
- zgoda Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa,  wyrażona w  drodze decyzji administracyjnej,

c) dla osób wymienionych  w art. 2a ust.3 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego:

- przepisy ustawy ich nie dotyczą.

Zgłoszenie wraz z niezbędną dokumentacją należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej  „Zgłoszenie uczestnictwa w przetargu na sprzedaż -  działki nr 74/3 obręb Żugienie”   w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Pieniężnie ul. Generalska 8 pokój nr 14, w terminie do dnia  18 czerwca 2024r. włącznie.    

 Listę osób zakwalifikowanych komisja wywiesza na tablicy ogłoszeń Urzędu nie później niż dzień przed otwarciem przetargu. Do przetargu komisja dopuszcza wyłącznie osoby zakwalifikowane.

Warunkiem udziału w przetargu jest okazanie komisji przetargowej przed otwarciem przetargu:

- dowodu wniesienia wadium na konkretną nieruchomość, 

- w przypadku osób fizycznych dowodu tożsamości, 

- w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej,  a podlegających wpisom do rejestru – aktualnego wypisu z rejestru, właściwych pełnomocnictw, dowodów tożsamości osób reprezentujących podmiot.

Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej. Małżonkowie biorą udział w przetargu osobiście lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka potwierdzone notarialnie.         

                                                                         

8.      Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem 
w górę do pełnych dziesiątek złotych, a o jego ostatecznej wysokości decydują uczestnicy przetargu.      

9.      Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej. 

10.  Ogłoszona do przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomość będzie sprzedana na własność za cenę osiągniętą w przetargu płatną jednorazowo na konto  w Braniewsko-Pasłęckim Banku Spółdzielczym z siedzibą w Pasłęku  nr 03 8313 0009 0042 6015 2000 0020 nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność nieruchomości.  Do ustalonej ceny zostanie doliczony podatek VAT w wysokości zgodnej   z obowiązującymi przepisami. W przypadku nie uiszczenia w ustalonym terminie doliczone zostaną odsetki ustawowe.                                                             

11.  O terminie i miejscu zawarcia umowy sprzedaży osoby ustalone jako nabywcy zostaną powiadomione przez organizatora przetargu.  W przypadku nie przystąpienia przez Nabywcę do zawarcia umowy notarialnej w wyznaczonym terminie, Sprzedawca stwierdzi bezprzedmiotowość przetargu, a wniesione  wadium przepada na  rzecz sprzedającego.     

12.  Sprzedający sprzedaje nieruchomość zgodnie z wyrysem z mapy ewidencyjnej oraz wypisem   z ewidencji gruntów, wydanymi przez Starostę Braniewskiego. Kupujący będzie zobowiązany do złożenia w notarialnej umowie sprzedaży oświadczenia, że nie będzie występował z żadnymi roszczeniami wobec Sprzedającego z tytułu ewentualnej różnicy w powierzchni i użytkach sprzedawanej nieruchomości, jeżeli po sprzedaży geodeta wykaże inną powierzchnię i rodzaj użytków. Okazanie punktów granicznych może nastąpić na życzenie i wyłączny koszt Kupującego.      

13.  Nieruchomość gruntowa ujęta została Zarządzeniem nr 21/2024 z dnia 26 marca 2024 roku 
w wykazie podanym do publicznej wiadomości przez okres od dnia 26 marca 2024 roku do dnia 16 kwietnia 2024 roku w sposób zwyczajowo przyjęty a także na portalu internetowym BIP Pieniężno w zakładce Zarządzenia Burmistrza. Zawiadomienie 
o wywieszeniu wykazu zostało podane w prasie lokalnej dodatku do Gazety Olsztyńskiej IKAT w dniu 29 marca 2024 r.

14.   Przetarg może być odwołany przez Burmistrza Pieniężna. Informacje dotyczące przetargu można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Pieniężnie - pokój nr 23, tel. (0-55) 237 46 73.

15.  Wybór formy przetargu jako przetargu ustnego ograniczonego jest konsekwencją zmiany ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz.U.2022.2569). Warunki przetargowe mogą być spełnione tylko przez ograniczoną liczbę osób, tj. osób, które są podmiotami uprawnionymi do nabycia nieruchomości rolnej w rozumieniu przepisów art. 2a ust. 1 i 2 oraz art. 6 ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego.

 

 

Wypełniając obowiązek określony w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) informuję, że:

 

Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Burmistrz  Pieniężna z siedzibą w Urzędzie Miejskim 
w Pieniężnie (dalej: Burmistrz). Może się Pani/Pan z nami skontaktować w następujący sposób:

·         listownie na adres: ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno

·         przez e-mail:urzad@pieniezno.pl

·         telefonicznie: (55) 237-46-00

Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych 
z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób:

·         listownie na adres: ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno

·         przez e-mail: iodo@pieniezno.pl

Dane osobowe uzyskane przez Burmistrza przetwarzamy w celu:

·         Prowadzenia spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości komunalnych, 

 

                Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:

·         obowiązek prawny ciążący na Burmistrzu – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. 
o samorządzie gminnym, ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami,  

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom administracji samorządowej oraz organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd). W pozostałym zakresie Burmistrz nie przekazuje  Pani/ Pana danych osobowych do odbiorców w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO.

 

Burmistrz w ramach prowadzonego postępowania nie przekazuje Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, czyli poza obszar EOG (obejmujący swym zasięgiem: Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein 
i Islandię).

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, w którym przepisy nakazują Burmistrzowi przechowywać dokumentację sprawy (Instrukcja Kancelaryjna).

Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

Może Pani/Pan złożyć do Burmistrza wniosek  dotyczący danych osobowych o:

·         sprostowanie / poprawienie danych osobowych (art. 16 RODO);

·         ograniczenie przetwarzania danych osobowych, tj. wstrzymanie operacji na danych osobowych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku (art. 18 RODO);

·         dostęp do danych osobowych (o informację o przetwarzanych przez tut. organ danych oraz o kopię danych – art. 15 RODO);

 

Aby skorzystać z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się bezpośrednio z naszym inspektorem ochrony danych.

 

Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa. 

 

Dane osobowe podane przez Panią/Pana są wymogiem ustawowym.

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Burmistrza, w tym profilowaniu.

Załączniki

Powiadom znajomego