W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Pieniężno

 

ul. Generalska 8
14-520 Pieniężno

 

tel. 55 237 46 00

 

email: urzad@pieniezno.pl

 

Skrzynka ePUAP – /ucc8u547w1/skrytka 

 

NIP: 582-156-21-96
REGON: 170748005

Decyzja GK.6220.1.8.2023

 

DECYZJA nr 1/2024

o środowiskowych uwarunkowaniach

 

Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r. , poz. 775 z późn. zm.)  oraz  art. 71 ust. 2 pkt 1, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 80, art. 82 i art. 85 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023r., poz. 1094 z późn. zm.), § 3 ust. 1 pkt 81 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r.          w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019r., poz. 1839), po rozpatrzeniu wniosku Pana Petrusewicz Jerzego pełnomocnika Inwestora Gminy Pieniężno,  ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami i sieci wodociągowej z przyłączami w miejscowości Wojnity, gmina Pieniężno” i po przeprowadzeniu postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko,

 

 

stwierdzam

 

I.     brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami i sieci wodociągowej z przyłączami w miejscowości Wojnity, gmina Pieniężno”.

 

II.    Na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia należy podjąć następujące działania:
 
1.       Prace budowlane należy prowadzić wyłącznie w porze dziennej (w godz.6.00 — 22.00).

2.       Zabezpieczyć plac budowy w materiał sorpcyjny do stosowania w przypadku wycieku substancji niebezpiecznych. W sytuacji wystąpienia wycieku związków ropopochodnych, podczas awarii sprzętu budowlanego, zanieczyszczoną glebę należy bezzwłocznie zebrać i przekazać uprawnionym podmiotom w celu unieszkodliwienia.

3.       Drzewa znajdujące się w obrębie placu budowy zabezpieczyć przed uszkodzeniami mechanicznymi; prace budowlane w strefie wzrostu korzeni drzew nieprzeznaczonych do wycinki prowadzić ręcznie, z zachowaniem szczególnej ostrożności, a odsłonięte systemy korzeniowe natychmiast zabezpieczyć przed przesuszeniem (nie dłużej niż w przeciągu 1 doby), nie magazynować w tej strefie materiałów budowlanych; w obrębie zasięgu koron ww. drzew nie tworzyć pryzm, nie lokalizować placów składowych i dróg dojazdowych.

4.       W okresie migracji płazów (od 1 marca do 30 czerwca oraz od 1 sierpnia do 30 września) wszelkie prace wykonywane w sąsiedztwie zbiorników wodnych, rowów melioracyjnych oraz cieków kontrolować pod nadzorem przyrodniczym, nie rzadziej niż co trzy dni; w przypadku stwierdzenia w nich obecności zwierząt — umożliwić im opuszczenie pułapki lub odłowić  i przenieść poza strefę prowadzonych prac.

5.       Zaplecze budowy i bazę sprzętową zlokalizować na uszczelnionym podłożu, poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią, w oddaleniu od rzeki Wałsza. Wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz.

6.       Wyposażyć teren przedsięwzięcia — plac budowy w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów).

7.       W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu zapewnić sprawne jego zebranie i usunięcie przez uprawniony podmiot.

8.       Należy używać wyłącznie sprawny technicznie sprzęt i monitorować ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów.

9.       Zabiegi związane z naprawami, tankowaniem, wymianą oleju środków transportu, maszyn należy wykonywać w miejscach do tego odpowiednio przystosowanych, zabezpieczonych przed przedostaniem się zanieczyszczeń do środowiska gruntowo-wodnego i wód powierzchniowych.

10.   Zapewnić właściwe gospodarowanie odpadami wytwarzanymi w czasie realizacji przedsięwzięcia, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór.

11.   Podczas budowy ścieki socjalno-bytowe gromadzić w przenośnych kabinach sanitarnych oraz zapewnić regularny wywóz ścieków do oczyszczalni.

12.   Zabezpieczyć wykopy i wody powierzchniowe przed możliwym przedostaniem się do nich zanieczyszczeń z materiałów stosowanych do budowy.

13.   Należy zastosować wysokiej klasy materiały i urządzenia gwarantujące szczelność systemów wytrzymałość i nieagresywność dla środowiska oraz posiadających wymagane prawem certyfikaty.

14.   Należy prowadzić stały nadzór nad poprawnością i skutecznością pracy sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej oraz ich stanem technicznym.

 
UZASADNIENIE
 

W dniu 16.10.2023 roku wpłynął do tut. Urzędu wniosek złożony przez Pana Petrusewicz Jerzego pełnomocnika Inwestora Gminy Pieniężno, ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno o wydanie decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami i sieci wodociągowej z przyłączami w miejscowości Wojnity, gmina Pieniężno”.

W dniu 21 listopada 2023 roku obwieszczeniem strony zostały zawiadomione o wszczęciu postępowania administracyjnego. Zawiadomienie zostało zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, tablicy ogłoszeń tut. Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń w sołectwie Wojnity. 

W związku z powyższym Burmistrz Pieniężna działając na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy   z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U.2023r., poz. 1094), oraz § 3 ust. 1 pkt 81 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t. j. Dz. U. z 2019r., poz. 1839) zasięgnął opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Braniewie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Gdańsku  w zakresie potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. 

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie, z uwagi na złożoność sprawy, pismem  z dnia 08 grudnia 2023 r., poinformował Burmistrza Pieniężna oraz pełnomocnika inwestora o nowym terminie załatwienia sprawy.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie w dniu 20.12.2023r. pismem (znak WSTE.4220.176.2023.JS.2) zwrócił się do Inwestora o uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia. Jednocześnie w ww. piśmie poinformowano o nowym terminie załatwienia sprawy. W odpowiedzi na wezwanie, pismem z dnia 16.01.2024r. zostało przesłane uzupełnienie KIP.  

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie w dniu 17.01.2024r. wydał postanowienie (znak: WSTE.4220.176.2023.JS) stwierdzając, że dla ww. przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i opracowania raportu              o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, wskazując na konieczność podjęcia wskazanych w sentencji niniejszej decyzji działań.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Braniewie w dniu 04.12.2023r. wydał opinię sanitarną (znak: ZNS.4464.27.2023) stwierdzając, że dla ww. przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko.

Pismem z dnia 30.11.2023r. Dyrektor Zarządu Zlewni w Elblągu, za pośrednictwem Burmistrza Pieniężna wezwał pełnomocnika Inwestora do złożenia dodatkowych wyjaśnień/uzupełnień do karty informacyjnej przedsięwzięcia. Odpowiedź na wezwanie wpłynęła do Zarządu Zlewni w Elblągu dnia 18.12.2023r.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie w Gdańsku w dniu 20.12.2023r. (data wpływu do tut. Urzędu 22.12.2023r.) wydało opinię (znak: GD.ZZŚ.2.4901.162.2023.PK) stwierdzając, że dla ww. przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko, ale wskazuje na konieczność uwzględnienia warunków i wymagań wskazanych w sentencji niniejszej decyzji.

W dniu 30 stycznia 2024 roku obwieszczeniem zostały zawiadomione strony o zakończeniu postępowania administracyjnego. Zawiadomienie zostało zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, tablicy ogłoszeń tut. Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń w sołectwie Wojnity.

 

Planowana inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 81 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r.  w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko - sieci kanalizacyjne  o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż 1 km, z wyłączeniem:

a)   przebudowy tych sieci metodą bezwykopową,

b)  sieci kanalizacji deszczowej zlokalizowanych w pasie drogowym i obszarze kolejowym,

c)   przyłączy do budynków.

         Przedmiotem inwestycji jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej o długości ok. 1,0 - 1,3 km oraz sieci wodociągowej o długości ok. 1,3 - 1,5 km w miejscowości Wojnitach, gm. Pieniężno. Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana będzie na działkach nr 7/2, 8, 9, 10, 11, 28/1, 28/2, 37, 38, 39/1, 39/2, 42, 43/1, 43/2, 44, 45/1, 45/2, 46, 47/2, 48, 55, 56, 63, 64, 66, 67, 102/4, 103/5, 103/7, 3207/1, 3207/3, 3207/4, 3208/2, obręb Wojnity, gmina Pieniężno.

W ramach przedsięwzięcia zaplanowano:

·         budowę rurociągu tłocznego kanalizacji sanitarnej o długości ok. 1,0-1,3 km z włączeniem do istniejącej kanalizacji sanitarnej tłocznej w m. Wojnity, odprowadzającej ścieki do oczyszczalni ścieków w Pieniężnie, 

·         budowę przydomowych przepompowni ścieków w m. Wojnity,

·         budowę przyłączy kanalizacyjnych grawitacyjnych, 

·         likwidacji przydomowych zbiorników bezodpływowych, 

·         budowę sieci wodociągowej o długości ok. 1,3-1,5 km.

 

Trasa projektowanej sieci kanalizacyjnej przebiegać będzie głównie w pasie dróg gminnych wewnętrznych i prywatnych oraz na gruntach rolnych. Planowane przejście sieci kanalizacyjnej  i wodociągowej pod ciekiem zostanie wykonane metodą przewiertu sterowanego. Przedsięwzięcie będzie realizowane w technologii rozkopowej oraz bezwykopowej (przewiertem sterowanym) pod rzeką Wałszą, zgodnie z Warunkami technicznymi uzyskanymi od Wód Polskich. Warunki szczegółowe przejścia zostaną określone w Decyzji pozwolenia wodnoprawnego.   

Po wykonaniu prac teren zostanie przywrócony do stanu pierwotnego. Realizacja inwestycji nie będzie związana z wycinką drzew i krzewów.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia wystąpią uciążliwości związane z emisją substancji zanieczyszczających z procesu spalania paliw w silnikach spalinowych pojazdów i maszyn budowlanych. Emisja substancji zanieczyszczających w trakcie realizacji przedsięwzięcia będzie miała charakter krótkoterminowy i nie przewiduje się, aby powstające zanieczyszczenia w czasie realizacji planowanego przedsięwzięcia, mogły w istotny sposób wpłynąć na ogólny poziom zanieczyszczenia powietrza, a tym samym na zmiany klimatu oraz zwiększenie wrażliwości elementów środowiska na zmiany klimatu.

Realizacja przedsięwzięcia wiązać się będzie również ze wzrostem poziomu hałasu, którego źródłem będzie praca sprzętu budowlanego oraz ruch pojazdów na terenie inwestycji. Hałas będzie miał zasięg lokalny. Na wielkość uciążliwości akustycznej wpływ będzie mieć czas realizacji procesu inwestycyjnego i ilości pracujących maszyn i urządzeń. Zastosowane maszyny i urządzenia winny być sprawne technicznie oraz należy posiadać atesty potwierdzające jakość i zgodność wykonania z obowiązującymi normami jak również będą odznaczały się niskimi wskaźnikami emisyjnymi substancji do powietrza   i hałasu. Prace budowlane należy prowadzić wyłącznie w porze dziennej(w godz. 600 -22 00 ).

Wszystkie odpady powstałe podczas realizacji inwestycji winny być wstępnie segregowane  i magazynowane na terenie budowy, następnie przekazane do wtórnego wykorzystania lub specjalistycznym firmom zajmującym się unieszkodliwianiem odpadów. Miejsce składowania odpadów powinno być izolowane od środowiska oraz zabezpieczone przed ingerencją osób postronnych.

W celu zabezpieczenia środowiska gruntowo-wodnego teren budowy należy wyposażyć w materiał sorpcyjny do stosowania w przypadku wycieku substancji niebezpiecznych. W sytuacji wystąpienia wycieku związków ropopochodnych, podczas awarii sprzętu budowlanego, zanieczyszczoną glebę należy bezzwłocznie zebrać i przekazać uprawnionym podmiotom w celu unieszkodliwienia. Wszelkie prace  w obrębie planowanej inwestycji będą wykonywane przy użyciu sprawnego technicznie sprzętu, eksploatowanego i konserwowanego w sposób prawidłowy, który zapewni zabezpieczenie środowiska wodno-gruntowego przed wyciekami paliw i płynów technicznych. Zaplecze budowy zorganizować na uszczelnionym podłożu.

   Drzewa znajdujące się w obrębie placu budowy należy zabezpieczyć przed uszkodzeniami mechanicznymi. Prace budowlane w strefie wzrostu korzeni drzew nieprzeznaczonych do wycinki winny być prowadzone ręcznie, z zachowaniem szczególnej ostrożności, a odsłonięte systemy korzeniowe natychmiast zabezpieczyć przed przesuszeniem (nie dłużej niż w przeciągu 1 doby), nie magazynować  w tej strefie materiałów budowlanych. W obrębie zasięgu koron ww. drzew nie tworzyć pryzm, nie lokalizować placów składowych i dróg dojazdowych.

W okresie migracji płazów (od 1 marca do 30 czerwca oraz od 1 sierpnia do 30 września) wszelkie prace wykonywane w sąsiedztwie zbiorników wodnych, rowów melioracyjnych oraz cieków należy kontrolować pod nadzorem przyrodniczym. W przypadku stwierdzenia w nich obecności zwierząt umożliwić im opuszczenie pułapki lub odłowić i przenieść poza strefę prowadzonych prac.

Z uwagi na charakter planowanej inwestycji, na etapie eksploatacji planowane przedsięwzięcie nie będzie znacząco oddziaływać na środowisko.

Obszar inwestycji jest położony poza korytarzami ekologicznymi i planowana inwestycja nie będzie utrudniać migracji zwierząt.

Planowana inwestycja znajduje się częściowo w Obszarze Natura 2000 Rzeka Pasłęka PLH280006, dla którego obowiązuje plan zadań ochronnych, powołany zarządzeniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie z dnia 14 maja 2015 r. w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Rzeka Pasłęka PLH280006 (Dz. Urz. Woj. Warm.- Maz. z 2015 r., poz. 1883 ze zm.). Ponadto teren objęty inwestycją znajduje się częściowo w rezerwacie przyrody „Ostoja bobrów na rzece Pasłęce” wyznaczonym Zarządzeniem Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego z dnia 05 stycznia 1970 r. w sprawie uznania za rezerwat przyrody (Monitor Polski z 1970 r., Nr 2 poz. 21 ).

Zgodnie z art. 15 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.) obowiązuje zakaz budowy lub przebudowy obiektów budowlanych i urządzeń technicznych, z wyjątkiem obiektów i urządzeń służących celom parku narodowego albo rezerwatu przyrody. W myśl art. 15 ust. 4 pkt 2 ustawy o ochronie przyrody Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, po zasięgnięciu opinii regionalnego dyrektora ochrony środowiska, może zezwolić na obszarze rezerwatu przyrody na odstępstwa od zakazów, o których mowa w ust. 1, jeżeli jest to uzasadnione potrzebą realizacji inwestycji liniowych celu publicznego w przypadku braku rozwiązań alternatywnych i po zagwarantowaniu kompensacji przyrodniczej w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.

Biorąc pod uwagę charakter oraz skalę planowanego przedsięwzięcia stwierdzono, że realizacja inwestycji nie będzie miała znaczącą negatywnego wpływu na cel i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 Rzeka Pasłęka PLH280006.

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie obszaru dorzecza Wisły — region wodny Dolnej Wisły, w zlewni jednolitej części wód powierzchniowych rzecznych kod: PLRW2000115689 o nazwie Wałsza od Katławki do ujścia. JCWP posiada status naturalnej części wód i jest monitorowana. Stan tych wód oceniony został jako zły, zaś ocena ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych określona jest jako zagrożona. Dla analizowanej JCWP wprowadzono derogacje, w tym m.in. ustalono mniej rygorystyczne cele oraz czasową na podstawie której osiągnięcie celów środowiskowych — dobry stan ekologiczny; zapewnienie drożności cieku według wymagań gatunków chronionych, stan chemiczny: dla złagodzonych wskaźników [benzo(a)piren(w)] poniżej stanu dobrego, dla pozostałych wskaźników - stan dobry — może nastąpić do 2027r.; substancje priorytetowe wprowadzone dyrektywą 2013/39/UE do 2039r. Przedłużono termin osiągnięcia celu środowiskowego ze względu na warunki naturalne a w odniesieniu do substancji priorytetowych wprowadzonych dyrektywą 2013/39/UE — brak możliwości technicznych (w tym: niewystarczające dane na temat źródeł zanieczyszczenia). Planowane przedsięwzięcie znajduje się w obszarze jednolitej części wód podziemnych kod: PLGW200019, która charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym oraz dobrym stanem chemicznym. Jest ona monitorowana, a ocena ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych określona jest jako niezagrożona. Celem środowiskowym JCWPd jest osiągnięcie i utrzymanie dobrego stanu ilościowego i dobrego stanu chemicznego tych wód.

W obszarze realizacji przedsięwzięcia ani w jego strefie oddziaływania nie występują obszary wodnobłotne, ujścia rzek. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza zasięgiem stref ochronnych ujęć wód, obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych oraz obszarów przylegających do jezior. Z danych posiadanych przez tut. organ wynika, iż m.in. działki nr 11, 38, 42, 44, 45/1, 67 obręb Wojnity, gmina Pieniężno, na których przewidziana jest realizacja przedsięwzięcia leżą w całości lub częściowo na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią, na którym obowiązują szczegółowe zapisy ustawy Prawo wodne. Ponadto według danych tut. organu (MPHP) działka nr 67, na której m.in. przewidziana jest realizacja inwestycji stanowi ciek główny, naturalny - rzeka Wałsza.

W trakcie realizacji i eksploatacji inwestycji, środowisko gruntowo-wodne i wód powierzchniowych będzie właściwie chronione przed jej potencjalnym wpływem, jak również nie będzie negatywnego oddziaływania na jednolite części wód podziemnych i powierzchniowych wyodrębnionych na mocy Ramowej Dyrektywy Wodnej.

Analizując wniosek pod kątem uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, zawartych w art. 63 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko stwierdzono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia nie jest zlokalizowana na obszarach wodno-błotnych, obszarach wybrzeży, obszarach górskich lub leśnych. Nie jest również usytuowane na obszarze o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. Nie jest zlokalizowane na obszarze ochrony uzdrowiskowej. Z uwagi na odległość od granicy państwa oraz rodzaj inwestycji nie przewiduje się oddziaływania transgranicznego.

Rozstrzygając w przedmiocie wydania niniejszej decyzji wzięto pod uwagę wyniki uzgodnień  i opinii organów biorących udział w postępowaniu, tj.: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Braniewie oraz Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. W toku postępowania uzyskano uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia ww. organów. Ww. organy w zakresie swoich kompetencji przedstawiły swoje stanowiska pozytywnie oceniając warunki realizacji przedsięwzięcia przy dochowaniu określonych warunków.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że przy należytym wypełnieniu warunków określonych w sentencji decyzji, jeśli spełnione będą warunki określone w niniejszej decyzji, realizacja przedsięwzięcia nie spowoduje naruszenia wymagań ochrony środowiska zawartych w przepisach (nie wpłynie negatywnie na cele ochrony obszaru chronionego oraz nie naruszy spójności krajowego systemu obszarów chronionych ). 

 

Biorąc powyższe pod uwagę postanowiono jak w sentencji.

 

 

 

Pouczenie

 

Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu, ul. Związku Jaszczurczego 14 A, za pośrednictwem Burmistrza Pieniężna w terminie 14 dni od dnia doręczenia.

 

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia     o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Decyzja pdf, 803 kB

Powiadom znajomego