W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Pieniężno

 

ul. Generalska 8
14-520 Pieniężno

 

tel. 55 237 46 00

 

email: urzad@pieniezno.pl

 

Skrzynka ePUAP – /ucc8u547w1/skrytka 

 

NIP: 582-156-21-96
REGON: 170748005

Uchwała nr XXXII/200/05

Szczegóły
jakiego organu Rady Miejskiej w Pieniężnie
z dnia
w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 214, poz. 1806; Dz. U. z 2002r. Nr 153, poz. 1271; Dz. U. z 2003r. Nr 80, poz. 717; z 2003r. Nr 162, poz. 1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055; z 2004r. Nr 116, poz. 1203; z 2004r. Nr 167, poz. 1759; z 2005r. Nr 172, poz. 1441), art. 10 i art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002r. Nr 200, poz. 1683; Dz. U. z 2003r. Nr 110, poz. 1039; Nr 96, poz. 874; Nr 200, poz. 1953, Nr 188, poz. 1840, z 2004r. Nr 92, poz. 880, Nr 92, poz. 884, Nr 96, poz. 959, Nr 123, poz. 1291; z 2005r. Nr 130, poz. 1087, Nr 164, poz. 1365, Nr 169, poz. 1419, Nr 167, poz. 1399) Rada Miejska w Pieniężnie uchwala, co następuje:

§ 1. Podatek od srodków transportowych wynosi rocznie:

1. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:

a) od 3,5 tony włącznie – 550,

b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie – 900,

c) powyżej 9 ton – 1200.

2. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton: 2368,25

a) liczba osi 2 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z zawieszeniem pneumatycznym osi jezdnych lub z zawieszeniem uznanym za równoważne:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 13 ton – 1050,
  • nie mniej niż 13 ton a mniej niż 14 ton – 1100,
  • nie mniej niż 14 ton a mniej niż 15 ton – 1150,
  • nie mniej niż 15 ton – 1200;

b) liczba osi 2 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z innymi sytemami osi jezdnych:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż13 ton – 1150,
  • nie mniej niż 13 ton a mniej niż 14 ton – 1200,
  • nie mniej niż 14 ton a mniej niż 15 ton – 1250,
  • nie mniej niż 15 ton – 1300;

c) liczba osi 3 i dopuszczalna masa całkowita z zawieszeniem pneumatycznym osi jezdnych lub z zawieszeniem uznanym za równoważne:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 17 ton – 1250,
  • nie mniej niż 17 ton a mniej niż 19 ton – 1300,
  • nie mniej niż 19 ton a mniej niż 21 ton – 1350,
  • nie mniej niż 21 ton a mniej niż 23 tony – 1400,
  • nie mniej niż 23 tony a mniej niż 25 ton – 1450,
  • nie mniej niż 25 ton – 1500;

d) liczba osi 3 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z innymi systemami zawieszeń osi jezdnych:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 17 ton – 1350,
  • nie mniej niż 17 ton a mniej niż 19 ton – 1400,
  • nie mniej niż 19 ton a mniej niż 21 ton – 1450,
  • nie mniej niż21 ton a mniej niż 23 tony – 1500,
  • nie mniej niż 23 tony a mniej niż 25 ton – 1550,
  • nie mniej niż 25 ton – 1600;

e) liczba osi 4 i więcej i dopuszalna masa całkowita w tonach z zawieszeniem pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 25 ton – 1550,
  • nie mniej niż 25 ton a mniej niż 27 ton – 1600,
  • nie mniej niż 27 ton a mniej niż 29 ton – 1650,
  • nie mniej niż 29 ton a mniej niż 31 ton – 1700,
  • nie mniej niż 31 ton – 1750;

f) liczba osi 4 i więcej i dopuszczalna masa całkowita w tonach z innymi sytemami zawieszeń osi jednych:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 25 ton – 1650,
  • nie mniej niż 25 ton a mniej niż 27 ton – 1750,
  • nie mniej niż 27 ton a mniej niż 29 ton – 1850,
  • nie mniej niż 29 ton a mniej niż 31 ton – 2250,
  • nie mniej niż 31 ton – 2300.

3. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą o dopuszczalnej masie cakowitej zespołu pojazdów w tonach od 3,5 tony – 1000 zł.

4. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do uzywania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów w tonach:

a) do 36 ton włącznie – 1830,48,

b) powyżej 36 ton – 2368,25,

c) pojazdów o liczbie 2 osi jezdnych z zawieszeniem pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 18 ton – 1250,
  • nie mniej niż 18 ton a mniej niż 25 ton – 1350,
  • nie mniej niż 25 ton a mniej niż 31 ton – 1450,
  • nie mniej niż 31 ton – 1550;

d) pojazdów o licznie 2 osi jezdnych z innym systemem zawieszenia:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 18 ton – 1350,
  • nie mniej niż 18 ton a mniej niż 25 ton – 1450,
  • nie mniej niż 25 ton a mniej niż 31 ton – 1550,
  • nie mniej niż 31 ton – 1750;

e) pojazdów o liczbie 3 osi jezdnych z zawieszeniem pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 40 ton – 1650,
  • nie mniej niż 40 ton – 1750;

f) pojazdów o liczbie 3 osi jezdnych i innym systemie zawieszenia:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 40 ton – 1800,
  • nie mniej niż 40 ton – 2300.

5. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą określoną w tonach z wyjątkiem związanych z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego od 7 ton a poniżej 12 ton – 500 zł.

6. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:

a) do 36 ton włącznie – 1447,84,

b) powyżej 36 ton – 1830,48,

c) posiadających 1 oś jezdną z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 18 ton – 220,
  • nie mniej niż 18 ton a mniej niż 25 ton – 270,
  • nie mniej niż 25 ton – 370;

d) posiadających 1 oś jezdną z innym systemem zawieszenia:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 18 ton – 270,
  • nie mniej niż 18 ton a mniej niż 25 ton – 320,
  • nie mniej niż 25 ton – 520;

e) posiadających 2 osie jezdne z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 28 ton – 220,
  • nie mniej niż 28 ton a mniej niż 33 tony – 620,
  • nie mniej niż 33 tony a mniej niż 38 ton – 820,
  • nie mniej niż 38 – 1120;

f) posiadających 2 osie jezdne z innym systemem zawieszenia:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 28 ton – 320,
  • nie mniej niż 28 ton a mniej niż 33 tony – 820,
  • nie mniej niż 33 tony a mniej niż 38 ton – 1220,
  • nie mniej niż 38 ton – 1520;

g) posiadających 3 osie jezdne z zawieszeniem pneumatycznym lub zawiezeniem uznanym za równoważne:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 28 ton – 670,
  • nie mniej niż 38 ton – 920;

h) posiadających 3 osie jezdne z innym systemem zawieszenia:

  • nie mniej niż 12 ton a mniej niż 38 ton – 920,
  • nie mniej niż 38 ton – 1220.

7. Autobusy w zależności od liczby miejsc siedzenia:

a) mniejszej niż 30 miejsc do siedzenia – 800 zł,

b) równej lub wyższej niż 30 miejsc do siedzenia – 1500 zł.

§ 2. Zwalnia się z podatku od środków transportowych autobus szkolny stanowiący własność gminy oraz samochody wykorzystywane dla celów ochrony przeciwpożarowej.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pieniężna.

§ 4. Z dniem 31 grudnia 2005r. traci moc Uchwała Nr XXII/136/04 Rady Miejskiej Pieniężna z dnia 2 grudnia 2004 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogdan Szewczyk

Powiadom znajomego