W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Pieniężno

 

ul. Generalska 8
14-520 Pieniężno

 

tel. 55 237 46 00

 

email: urzad@pieniezno.pl

 

Skrzynka ePUAP – /ucc8u547w1/skrytka 

 

NIP: 582-156-21-96
REGON: 170748005

Uchwała nr XLIX/230/10

Szczegóły
jakiego organu Rady Miejskiej w Pieniężnie
z dnia
w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) i art. 7 ustawy z dnia 20 lipca 2000r o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2007r, Nr 68, poz. 449 z późn. zm.) Rada Miejska w Pieniężnie uchwala, co następuje:
§ 1. Materiały planistyczne niezbędne do opracowania projektu budżetu na kolejny rok budżetowy przygotowywane są przez jednostki organizacyjne Gminy na podstawie Zarządzenia Burmistrza.

§ 2. Wnioski dotyczące projektu budżetu na rok następny mogą być składane do Burmistrza do dnia 30 września.

§ 3. 1. Burmistrz podejmuje zarządzenie w sprawie ustalenia projektu budżetu i przedkłada go Radzie Miejskiej w terminie do dnia 15 listopada poprzedzającego rok budżetowy.

2. Projekt budżetu Burmistrz przedkłada Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do dnia 15 listopada – celem zaopiniowania.

§ 4. 1. Przewodniczący Rady Miejskiej niezwłocznie przesyła projekt budżetu wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom Rady.

2. Komisje Rady w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie budżetu.

3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie zobowiązana jest wskazać źródło finansowania.

4. Opinie komisji przedstawione są Komisji właściwej do spraw budżetu, która w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty ich otrzymania, formułuje ostateczną opinię i Przewodniczący Rady Miejskiej przedkłada ją Burmistrzowi .

5. W posiedzeniu Komisji właściwej do spraw budżetu opiniującej projekt budżetu uczestniczą przewodniczący pozostałych Komisji oraz Przewodniczący Rady Miejskiej.

§ 5. Burmistrz po zapoznaniu się z opinią Komisji ds. budżetu przekazaną przez Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w terminie 7 dni przedkłada Radzie Miejskiej projekt budżetu z przyjętymi poprawkami.

§ 6. Porządek sesji budżetowej winien zawierać następujące punkty:

1. Przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza,

2. Odczytanie opinii komisji i wniosków radnych,

3. Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

4. Przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii komisji i wniosków radnych,

5. Dyskusję nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,

6. Głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

§ 7. 1. Określa się następującą szczegółowość projektu budżetu:

1) w zestawieniu tabelarycznym dochodów budżetu szczegółowość wg działów, rozdziałów, paragrafów z podziałem na dochody bieżące i majątkowe;

2) w zestawieniu tabelarycznym wydatków budżetu szczegółowość wg działów, rozdziałów, paragrafów z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe.

§ 8. Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz dołącza objaśnienia (część opisową).

§ 9. 1. Objaśnienia do projektu budżetu winny zawierać:

1) w zakresie dochodów – szczegółowe omówienie poszczególnych źródeł dochodów,

2) w zakresie wydatków – szczegółowe uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków z wyodrębnieniem:

a) wydatków jednostek budżetowych i wydatków na zadania budżetu z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków rzeczowych,

b) dotacji udzielanych z budżetu,

c) wydatków na inwestycje,

d) wydatków na zadania administracji rządowej zlecone gminom,

3) omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych z ewentualnymi spłatami zaciągniętego długoterminowego kredytu bankowego i pożyczek lub przeznaczanie nadwyżki budżetowej,

4) w zakresie środków pozabudżetowych omówienie źródeł przychodów oraz wydatków,

5) informację o finansowaniu zadań inwestycyjnych obejmujących między innymi:

a) nazwę zadania inwestycyjnego i okres realizacji,

b) łączne koszty finansowe,

c) planowane wydatki w danym roku,

d) wskazanie jednostki organizacyjnej realizującej program lub koordynującej wykonanie programu.

2. Objaśnienia do projektu budżetu winny być odniesione do przewidywanego wykonania roku poprzedniego ze szczególnym uwzględnieniem odchyleń od planowanych w roku ubiegłym oraz uwzględnieniem prognozowanych cen towarów i usług, inflacji itp.

§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pieniężna.

§ 11. Traci moc uchwała Nr XVI/62/99 Rady Miejskiej w Pieniężnie z dnia 28.X1999r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Miasta i Gminy.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Pieniężnie.


Przewodniczący Rady Miejskiej


Leon Kmiotek


Powiadom znajomego