W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Gmina Pieniężno

 

ul. Generalska 8
14-520 Pieniężno

 

tel. 55 237 46 00

 

email: urzad@pieniezno.pl

 

Skrzynka ePUAP – /ucc8u547w1/skrytka 

 

NIP: 582-156-21-96
REGON: 170748005

Uchwała nr IV/15/11

Szczegóły
jakiego organu Rady Miejskiej w Pieniężnie
z dnia
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Pieniężno na 2011 r.
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211 , art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 , art. 239 , art. 258 ust. 1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.). Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 19.162.814,69 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego: dochody bieżące w wysokości 18.069.814,69 zł, dochody majątkowe w wysokości 1.093.000,00 zł.

§ 2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 22.513.609,82 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2. z tego: wydatki bieżące w wysokości 18.069.814,69 zł, wydatki majątkowe w wysokości 4.443.795,13 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2011 roku w wysokości 4.393.795,13zł, zgodnie z załącznikiem nr 3. 3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2.981.730,76 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją: - zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5, - zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 3. 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 3.350.795,13 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 1 633 641,76zł
2) pożyczek w kwocie 1 717 153,37zł

§ 4. Przychody budżetu w wysokości 8.118.523,61 zł, rozchody w wysokości 4.767.728,48. zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 300.000,00 zł ;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 1.633.641,76 zł ;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 4.767.728,48 zł ;
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie – 1.717.153,37.

§ 6. 1. Ustala się dochody w kwocie 65 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 63 800,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 1 200,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.):
1) dochody w wysokości 21 000,00 zł,
2) wydatki w wysokości 84 000,00 zł,

§ 8. Wydatki budżetu na 2011 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 231 182,15zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego - na łączną kwotę 231 182,15 zł – zgodnie z załącznikiem nr 8.

§9. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.

§10. 1. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 342 000,00zł; wydatki – 342 000,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.

§11. 1. Rezerwa ogólna wynosi 23.308,00zł. 2. Rezerwa celowa wynosi 46.737,00 zł, z tego na: - 46.737,00zł na zarządzanie kryzysowe. .

§12. 1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w §5 Uchwały, na: 1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów;
4) wyprzedzające finansowania działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
5) finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne ujęte, w ramach przedsięwzięć, w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do : - dokonywania zmian w planie wydatków polegających na dokonywaniu przeniesień między paragrafami i rozdziałami wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków bieżących miedzy paragrafami i rozdziałami niepowodując zwiększenia wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
2) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy, tj.: -dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków rachunków dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty polegających na dokonywaniu przeniesień między paragrafami ,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 14. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego i obowiązuje od dnia 1 stycznia 2011 r.


Przewodniczący Rady Miejskiej

Zbigniew Żyndul

Załaczniki do uchwały Nr IV/15/11 z dnia 27 stycznia 2011 r.

Załączniki

Powiadom znajomego