POSTĘPOWANIE ZAKUPOWE

 

1.    Nazwa i adres Zamawiającego:

Rzymskokatolicka Parafia świętych Apostołów Piotra i Pawła

ul. Rynek 8

14-520 Pieniężno

 

Zaprasza do udziału w postepowaniu pn.:

„Remont dachu w kościele pw. św. Mikołaja w Łajsach”

2.    Przedmiot zamówienia:

2.1 Kościół pw. św. Mikołaja w Łajsach - pierwotnie był to kościół orientowany, salowy, wzniesiony na rzucie prostokąta, zbudowany z głazów narzutowych z użyciem cegły w obramieniach otworów, szkarpach i szczytach. W zaprawę pomiędzy większymi blokami kamienia wprawiono drobne kamyczki co wpłynęło na ożywienie faktury murów. Po licznych przebudowach budowla zatraciła jednak swój pierwotny, gotycki charakter. Obecnie posiada od północy zakrystię, a od wschodu węższe od nawy, nowe prezbiterium. Szczyt wschodni ozdobiono siedmioma sterczynami. Wieżę zwieńczono oryginalnym hełmem gontowym o formie cebulastej iglicy, umieszczonej na namiotowej podstawie. Na szczycie znajduje się chorągiewka z datą 1743. Na początku XX wieku nawę przykryto pozornym sklepieniem kolebkowym. W ramach inwestycji zostaną przeprowadzone najpilniejsze naprawy związane z naprawą dachu kościoła:

- zdjęcie starej dachówki

- nowe odeskowanie  

- wymiana krokwi o ile zachodzi taka konieczność

- uzupełnienie mieczowania

- ułożenie nowej dachówki ceramicznej typu mnich lub holenderka

- wykonanie obróbek blacharskich, orynnowania oraz rur spustowych

- wymiana instalacji odgromowej

 

Kościół pochodzi z XIV w. jest murowany z opaską z kamienia polnego. Zawilgocenie struktury murów w zabytkach architektury stanowi najistotniejsze ogniwo procesu ich zniszczenia. Kościół pw. św. Mikołaja w Łajsach ostatni remont elewacji przeszedł po zakończeniu II wojny światowej. Nieszczelne rynny oraz betonowa opaska wokół kościoła spowodowała pęknięcia w elewacji oraz posadzce kościoła. Wilgoć i woda deszczowa wnikają poprzez pęknięcia elewacji i fundamentów do budynku kościoła. By zapobiec dalszej destrukcji zostanie naprawiony dach, by móc później realizować dalsze prace naprawcze.

2.2.   Zakres robót szczegółowo określa:

a)      Projekt architektoniczno budowlanym (załącznik nr 5);

b)      Pozwolenie Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków   WUOZ-ELBLAG.5142.102.2024.MG, nr pisma 7110/2024 z dnia 12.08.2024r. (załącznik nr 6);

c)       Decyzja Starosty Braniewskiego nr 99/2024 z dnia 22.08.2024 r. (załącznik nr 7).

2.3.   Prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do pracy przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac.

2.4.   Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi przepisami prawa (prawo budowlane, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie Zamawiającego leży wyłącznie wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie  z prawem mogą być wykonywane przez inny podmiot.

2.5.   Prace muszą być uzgadniane z konserwatorem zabytków.

 

3.    Tryb udzielenia zamówienia:

3.1.   Zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na podstawie wstępnej promesy nr Edycja2RPOZ/2023/191/PolskiLad.

3.2.   Niniejsze postępowanie zakupowe nie podlega przepisom Prawa zamówień publicznych.

3.3.   Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyny.

3.4.   Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez oferentów.

3.5.   W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert.

3.6.   Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.

3.7.   Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.

3.8.   Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

3.9. Po wyborze Wykonawcy umowa z Wykonawcą może zostać zawarta dopiero po otrzymaniu przez Gminę Pieniężno promesy dofinansowania inwestycji z Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz podpisaniu umowy z gminą o udzielenie dotacji.

 

4.    Termin realizacji zamówienia:

4.1.    Przewidywany termin wykonania zamówienia: do 30.11.2024 r.

 

5.    Opis sposobu przygotowania oferty:

5.1.   Oferent powinien sporządzić ofertę w języku polskim na formularzu ofertowym załączonym do niniejszego zapytania (załącznik nr 1).

5.2.   Do oferty należy załączyć: aktualny odpis z właściwego rejestru CEIDG lub KRS.

5.3.   Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym w imieniu oferenta, przy czym podpis musi być czytelny lub opisany pieczątkami imiennymi. Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Oferenta. W przypadku, jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEIDG albo KRS, do oferty dołącza się pełnomocnictwo do jej podpisania.

5.4.   Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postepowaniu, zostaną zwrócone oferentom bez otwierania.

5.5.   Zamawiający wezwie oferenta jednokrotnie do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.

5.6.   Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby składające ofertę.

5.7.   Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

 

6.         Szczegółowe warunki wymagane od Wykonawcy:

6.1.   Posiadanie wiedzy i doświadczenia

Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że:

a)      w okresie ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie Wykonawca wykonał z należytą starannością co najmniej 2 roboty polegające na pracach budowlanych oraz konserwatorskich na obiektach wpisanych do rejestru zabytków na podstawie decyzji wydanych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których przedmiotem był kompleksowy remont dachu o wartość min. 250 000,00 zł.

W celu potwierdzenia oferent powinien dostarczyć potwierdzenie należytego wykonania robót w formie np. protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora oraz uzupełnić wykaz robót (załącznik nr 3).

6.2.   Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent dysponuje:

a)      kierownikiem budowy posiadającą kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37 a i c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022r. poz. 840 ze zm.).

W celu potwierdzenia kwalifikacji Wykonawca powinien uzupełnić wykaz osób (załącznik nr 2) oraz dołączyć do niego kopią dokumentów potwierdzających powyższe uprawnienia.

6.3. W celu wykazania spełnienia powyższych warunków, nie można powoływać się na zasoby podmiotów trzecich.

 

7.         Gwarancja

7.1.    Gwarancja na wykonane roboty budowlane wynosi minimalnie 5 lat. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres gwarancji, lecz nie będzie on dodatkowo punktowany.

 

8.         Opis kryteriów oceny ofert oraz sposób oceny ofert

8.1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami   oceny ofert:

a) Cena – waga kryterium 100%

Sposób obliczenia punktów:

Pk1= [CN / CR] x 100

Pk1 - ilość punktów dla kryterium cena

CN - najniższa oferowana cena brutto spośród wszystkich złożonych ofert

CR - cena brutto oferty rozpatrywanej

 

8.2 W przypadku, gdy co najmniej dwóch Wykonawców spełniających kryteria oceny złoży oferty na tę samą cenę, zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych.

 

8.3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona   z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.

8.4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.

8.5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.

8.6. Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków wraz z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania, zostanie odrzucona. Zamawiający odrzuci również ofertę w przypadku, gdy na wezwanie Zamawiającego oferent nie dostarczy dokumentów potwierdzających wiarygodność oświadczeń. W przypadku odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.

 

9.         Miejsce oraz termin i sposób składania ofert:

9.1.   Ofertę należy złożyć w zamkniętej zaadresowanej kopercie z dopiskiem „Remont dachu w kościele pw. św. Mikołaja w Łajsach – oferta. Nie otwierać do 07.10.2024 r.” w terminie do 7 października 2024 r. do godz. 9:00 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Pieniężnie, ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno  w sekretariacie p. 14 lub listownie na adres Urzędu Miejskiego w Pieniężno. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę wpływu (nie decyduje data nadania listu).

 

9.2.   Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 7 października 2024 r. o godzinie 9:05 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Pieniężno, ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno, pokój nr 20.

9.3.   Zawiadomienie o złożonych ofertach i wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie umieszczone na stronie https://bip.pieniezno.pl/.

 

10.         Rozstrzyganie sporów:

10.1.   Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach,  w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązywaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

 

11.     Informacje dodatkowe:

11.1.         Dodatkowych informacji udziela:

W sprawach merytorycznych:

Ks.  Paweł Gałła – Proboszcz Parafii – tel. 577 401 371

W sprawach proceduralnych:

Mateusz Sobieszczuk – kierownik Wydziału Inwestycji – tel. 55 237 46 60

Paulina Szulżycka – inspektor w Wydziale Inwestycji tel. 55 237 46 61

 

12.     Załączniki:

1.         Formularz ofertowy

2.         Wykaz osób

3.         Wykaz robót

4.         Wzór umowy

5.         Projekt Architektoniczno-Budowlany

6.         Pozwolenie Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków  WUOZ-ELBLAG.5142.102.2024.MG, nr pisma 7110/2024 z dnia 12.08.2024r.

7.         Decyzja Starosty Braniewskiego nr 99/2024 z dnia 22.08.2024 r.

 

 



Załączniki:

Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
Załącznik nr 2 - Wykaz osób
Załącznik nr 3 - Wykaz robót
Załącznik nr 4 - Wzór umowy
Załącznik nr 5 - Projekt Architektoniczno-Budowlany
Pozwolenie Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
Decyzja Starosty Braniewskiego