Tryb bezprzetargowy na podstawie art. 4 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | Usługa udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 500 000,00 PLN (słownie złotych: pięćset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
Nr sprawy | WF/K/2/2012 |
Zamawiający | Gmina Pieniężno |
Tryb zamówienia | Tryb bezprzetargowy na podstawie art. 4 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych |
Wartość zamówienia | poniżej 14 tys. EUR |
Termin składania ofert |
rozstrzygnięcie
Wybrano wykonawcę - Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy z siedzibą w Pasłęku Ul.Westerplatte 17, 14-400 Pasłęk zgodnie z zamieszczonym załącznikiem
Zaproszenie do złożenia oferty
1. Zamawiający:
2. Tryb zamówienia: Tryb bezprzetargowy na podstawie art. 4 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
3. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 500 000,00 PLN (słownie złotych: pięćset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
Kod CPV: 66.11.30.00-5 (usługi udzielania kredytu)
Waluta kredytu: złoty polski (PLN)
4.Warunki udzielenia kredytu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.Spełniają warunki art. 22 ust.1 ustawy, tj:
a/.posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (w szczególności wynikające z przepisów
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Prawo bankowe(tekst jedn. Dz.U.2002r, nr72 poz. 665 z póź. zm. )
b/posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawia pisemne zobowiązania innych
podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c/.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d/.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia – art. 24 ust. 1 i 2 ustawy,
5.Okres spłaty kredytu.
Spłata kapitału – do 31 stycznia 2013r. w miesięcznych równych ratach, na koniec każdego miesiąca wg harmonogramu spłat w roku na podstawie zawartej umowy.
Spłata odsetek – od dnia uruchomienia kredytu w okresach miesięcznych, na koniec każdego miesiąca, na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Bank. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu.
W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, Kredytobiorca dokona wymaganej spłaty raty kredytu w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty.
Oprocentowanie –zmienne , ustalone jako stawka bazowa powiększona o stała marżę banku:
- stawka bazowa jest ustalana na okres 1 miesiąca i stanowi stopę WIBOR dla trzymiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych z ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca kalendarzowego.
- stała dla całego okresu kredytowania marża banku
Dla przygotowania oferty wykonawca zobowiązany jest przyjąć średnią wartość WIBOR 3M na dzień 13 grudnia 2012r w wysokości 4,26 %.
Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przestępnym 366.
W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej wykonawcę.
Prowizja od udzielonego kredytu nie wyższa niż 1,0% – płatna jednorazowo w dniu wypłaty kredytu .
Kredyt będzie zabezpieczony w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową.
6. Termin wykonania zamówienia:
Data postawienia kredytu do dyspozycji - po podpisaniu umowy w dniach 28-31grudnia 2012r włącznie.
5.1. Dokumenty żądane przez Zamawiającego przy podpisywaniu umowy( oryginały lub kopie poświadczone za zgodność):
1) dokument rejestracji Banku – aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej z określeniem przedmiotu działalności i wskazaniem osób uprawnionych do reprezentowania oferenta .
2) koncesje, zezwolenia lub licencje, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem,
3) jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie (konsorcjum), zgodnie z art.23 w związku z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda:
- wszyscy konsorcjanci winni obligatoryjnie dołączyć do oferty dokumenty wymagane od Wykonawców, mogą być składane wspólnie .
- wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem konsorcjum (należy załączyć pełnomocnictwo, które powinno określać dokładny zakres upoważnienia)
- w przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez konsorcjum, Wykonawcy tworzący konsorcjum zobowiązani będą najpóźniej przed zawarciem umowy na wykonanie zamówienia, do przedłożenia umowy konsorcjum.
7.Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
- postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
- postępowanie o udzieleniu zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
- wykonawca może zwracać się do zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych ze sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując zapytania na piśmie na adres: Urząd Miejski ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno tel. (0-55) 237 46 10, fax. (0-55) 237 46 01, email: urzad@pieniezno.pl
- zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem i drogą elektroniczną, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania i inne informacje przekazane za pomocą faksu i drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
- osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami i udzielania odpowiedzi na zapytania jest Skarbnik, tel. (0-55) 237 46 10, od poniedziałku do piątku w godz. 900 – 1300.
- osobą uprawnioną do potwierdzania wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu i w formie elektronicznej jest: sekretariat, tel. (0-55) 237 46 00, fax. (0-55) 237 46 01, od poniedziałku do piątku w godz. 800 – 1400.
- warunki zamówienia oraz opinię w sprawie możliwości spłaty kredytu, uchwałę w sprawie zaciągnięcia kredytu, sprawozdania można pobrać na stronie internetowej bip.pieniezno.pl w zakładce zamówienia publiczne pod ogłoszeniem o zamówieniu.
- celem zbadania sytuacji finansowej Zamawiający udostępnia na stronie internetowej www.bip.pieniezno.pl dokumenty : Uchwała RIO w sprawie wykonania budżetu za rok 2011 i
I półrocze 2012 w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu, sprawozdania opisowe z wykonania budżetu za rok 2011 i I półrocze 2012r, sprawozdania w formie tabelarycznej za I i II III kw. 2012r
/ Rb- N DS, RB -N, RB-Z / .Sprawozdania z lat poprzednich i roku bieżącego dostępne są na stronie internetowej www.bip.pieniezno.pl pod ogłoszeniem o przetargu na kredyt z 2010 i 2011.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
- treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający przekazuje wykonawcom, którzy pobrali zaproszenia do złożenia oferty, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieszczona zostanie na stronie internetowej zamawiającego: bip.pieniezno.pl pod ogłoszeniem o zamówieniu
8.Opis sposobu przygotowania ofert
1) Na ofertę składają się:
- oferta cenowa – sporządzona na formularzu cenowym oferty będącym załącznikiem nr 1 do zaproszenia.
- dokumenty wskazane w punkcie 4.1 niniejszego zaproszeniu do udziału w realizacji zamówienia będące załącznikiem nr. 2 .
2) Każdy wykonawca może przedstawić tylko jedną ofertę.
3) Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert. Koperta powinna być zaadresowana na adres Zamawiającego podany w punkcie 1 niniejszego zamówienia i opatrzona napisem: kredyt
9. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego lub przesłać na adres Zamawiającego do dnia 27.12.2012 do godz. 1130 pokój nr 14 (sekretariat ).
10 . Opis sposobu obliczenia ceny.
Założenia przyjęte do obliczenia ceny:
a) średnia wartość WIBOR 3M na dzień 13.12.2012r w wysokości 4,26%.
b) wysokość prowizji banku w % i wyrażona w zł -od kwoty kredytu,
c) dla obliczenia ceny przyjmuje się, że kredyt udzielony jest 28 grudnia 2012r. spłacany w ratach miesięcznych stałych .
Oferowaną cenę udzielenia kredytu należy podać w PLN jako sumę wszystkich składników kosztów.
11.Kryteria i Ocena ofert
Ocena spełnienia warunków będzie polegała na sprawdzeniu, czy wszystkie złożone przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty są zgodne z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, aktami wykonawczymi do tej ustawy oraz warunkami zaproszenia.
1) Jedynym kryterium oceny jest cena oferty, która zawiera wszystkie składniki kosztów związane z wykonaniem zamówienia wg wzoru: najniższa cena / najwyższa cena x 100%
2) Zamawiający udzieli Zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska najniższą cenę.
12.Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego zaproszenia oraz danych zawartych w ofercie.
13. Nie przewiduje się zwrotu kosztów udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
Zaproszenia do złożenia oferty wraz z załącznikami można pobrać na stronie internetowej bip.pieniezno.pl w zakładce zamówienia publiczne pod ogłoszeniem o przedmiotowym zamówieniu.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27.12. 2012 o godz. 12,00 w siedzibie Urzędu Miejskiego w
Pieniężnie , ul. Generalska 8 , pok. Nr 12.
Strona internetowa www.bip.pieniezno.pl w dniu ……………….
Tablica ogłoszeń w siedzibie zamawiającego w dniu…………..
Burmistrz
Pieniężno, dn. 14.12.2012.r
Kazimierz Kiejdo
Pliki do pobrania:
Zaproszenie do złożenia oferty
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Sytuacja finansowa
Uchwała Nr RIO.VII-0120-832/12
Sprostowanie do pkt. 5. Zaproszenia do złożenia oferty w trybie bezprzetargowym na usługę udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 500 000zł .
Spłata kapitału - do 31 grudnia 2013r od 31 stycznia 2013r w miesięcznych równych ratach, na koniec każdego miesiąca wg harmonogramu spłat w roku na podstawie zawartej umowy.
Sytuacja finansowa gminy - Kredyty i pożyczki stan na 17.12.2012r.
1- Kredyt z Banku Ochrony Środowiska na spłatę zobowiązań w wysokości 1.600.000zł /karencja spłaty 2006-2008r,spłata rat kapitałowych miesięcznych w kwocie 26 700zł od 01.01.2009 do 25.12.2013r ,pozostało do spłaty 318 400,00zł,
2.-Pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na wykonanie wodociągu wiejskiego Pieniężno- Żugienie w wysokości 529 104,00zł/ karencja spłaty 1 rok/ okres spłaty rok 2008-2013 , pozostało do spłaty 45 104,00 zł,
3. Kredyt z Braniewsko- Pasłęckiego Banku Spółdzielczego Pasłęku f/Pieniężno na pokrycie
występującego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w
wysokości 1 235 972zł , okres spłaty 2008-2014r, pozostało do spłaty 367 728,00zł,
4 - Kredyt z Banku Ochrony Środowiska na pokrycie występującego deficytu budżetu w wysokości 2.400.000,00zł, okres spłaty 2010-2019r, pozostało do spłaty 1 680.000,00zł,
5 – Pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i gospodarki Wodnej w Olsztynie na wykonanie kanalizacji sanitarnej przy ul. Sienkiewicza w Pieniężnie w wysokości 266 600,00zł, pozostało do spłaty 96 960,00zł,
6 - Kredyt z Braniewsko- Pasłęckiego Banku Spółdzielczego Pasłęku f/Pieniężno na pokrycie występującego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w
wysokości 1 800 000,00, okres spłaty 2008-2014r, pozostało do spłaty 1 608 333,37zł
7 – Pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na Budowę Stacji Uzdatniania Wody w Pieniężnie i budowę kanalizacji we wsi Kierpajny na kwotę 1 791 016,24 zł ,spłata od czerwca 2012r -31.12.2019, pozostało do spłaty 1 653 204,00zł,
8 -. Kredyt z Braniewsko- Pasłęckiego Banku Spółdzielczego Pasłęku f/Pieniężno na pokrycie występującego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w
wysokości 1 321486,00 , okres spłaty 2011-2017r, pozostało do spłaty 1 238 986,00zł,
9.- Kredyt w Banku Gospodarstwa Krajowego O/Olsztyn z programu PROW na zdanie pn” Zagospodarowanie i estetyzacja przestrzeni publicznej w gminie Pieniężno: Etap I Miasto Pieniężno i wieś Lechowo” do spłaty z rozliczenia ze środków UE na rachunek BGK do 31.12.2012r w wysokości 318 832,77zl.
10. Kredyt w rachunku bieżącym w BPBS z/s w Pasłęku F/Pieniężno z programu PROW na zdanie pn” Zagospodarowanie i estetyzacja przestrzeni publicznej w gminie Pieniężno: Etap I Miasto Pieniężno i wieś Lechowo” w wysokości 300 000,00zl do spłaty na dzień 28.12.2012r.
Skarbnik Burmistrz
Kazimiera Kołek Kazimierz Kiejdo
1. Zamawiający:
Gmina Pieniężno
ul. Generalska 8 14-520 Pieniężno
bip.pieniezno.pl
tel .055 237 46 10 fax 055 237 46 01
NIP 582 15 62 196
2. Tryb zamówienia: Tryb bezprzetargowy na podstawie art. 4 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
3. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 500 000,00 PLN (słownie złotych: pięćset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
Kod CPV: 66.11.30.00-5 (usługi udzielania kredytu)
Waluta kredytu: złoty polski (PLN)
4.Warunki udzielenia kredytu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.Spełniają warunki art. 22 ust.1 ustawy, tj:
a/.posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (w szczególności wynikające z przepisów
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Prawo bankowe(tekst jedn. Dz.U.2002r, nr72 poz. 665 z póź. zm. )
b/posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawia pisemne zobowiązania innych
podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c/.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d/.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia – art. 24 ust. 1 i 2 ustawy,
5.Okres spłaty kredytu.
Spłata kapitału – do 31 stycznia 2013r. w miesięcznych równych ratach, na koniec każdego miesiąca wg harmonogramu spłat w roku na podstawie zawartej umowy.
Spłata odsetek – od dnia uruchomienia kredytu w okresach miesięcznych, na koniec każdego miesiąca, na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Bank. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu.
W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, Kredytobiorca dokona wymaganej spłaty raty kredytu w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty.
Oprocentowanie –zmienne , ustalone jako stawka bazowa powiększona o stała marżę banku:
- stawka bazowa jest ustalana na okres 1 miesiąca i stanowi stopę WIBOR dla trzymiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych z ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca kalendarzowego.
- stała dla całego okresu kredytowania marża banku
Dla przygotowania oferty wykonawca zobowiązany jest przyjąć średnią wartość WIBOR 3M na dzień 13 grudnia 2012r w wysokości 4,26 %.
Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przestępnym 366.
W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej wykonawcę.
Prowizja od udzielonego kredytu nie wyższa niż 1,0% – płatna jednorazowo w dniu wypłaty kredytu .
Kredyt będzie zabezpieczony w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową.
6. Termin wykonania zamówienia:
Data postawienia kredytu do dyspozycji - po podpisaniu umowy w dniach 28-31grudnia 2012r włącznie.
5.1. Dokumenty żądane przez Zamawiającego przy podpisywaniu umowy( oryginały lub kopie poświadczone za zgodność):
1) dokument rejestracji Banku – aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej z określeniem przedmiotu działalności i wskazaniem osób uprawnionych do reprezentowania oferenta .
2) koncesje, zezwolenia lub licencje, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem,
3) jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie (konsorcjum), zgodnie z art.23 w związku z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda:
- wszyscy konsorcjanci winni obligatoryjnie dołączyć do oferty dokumenty wymagane od Wykonawców, mogą być składane wspólnie .
- wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem konsorcjum (należy załączyć pełnomocnictwo, które powinno określać dokładny zakres upoważnienia)
- w przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez konsorcjum, Wykonawcy tworzący konsorcjum zobowiązani będą najpóźniej przed zawarciem umowy na wykonanie zamówienia, do przedłożenia umowy konsorcjum.
7.Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
- postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
- postępowanie o udzieleniu zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
- wykonawca może zwracać się do zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych ze sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując zapytania na piśmie na adres: Urząd Miejski ul. Generalska 8, 14-520 Pieniężno tel. (0-55) 237 46 10, fax. (0-55) 237 46 01, email: urzad@pieniezno.pl
- zamawiający dopuszcza porozumiewanie się faksem i drogą elektroniczną, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania i inne informacje przekazane za pomocą faksu i drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
- osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami i udzielania odpowiedzi na zapytania jest Skarbnik, tel. (0-55) 237 46 10, od poniedziałku do piątku w godz. 900 – 1300.
- osobą uprawnioną do potwierdzania wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu i w formie elektronicznej jest: sekretariat, tel. (0-55) 237 46 00, fax. (0-55) 237 46 01, od poniedziałku do piątku w godz. 800 – 1400.
- warunki zamówienia oraz opinię w sprawie możliwości spłaty kredytu, uchwałę w sprawie zaciągnięcia kredytu, sprawozdania można pobrać na stronie internetowej bip.pieniezno.pl w zakładce zamówienia publiczne pod ogłoszeniem o zamówieniu.
- celem zbadania sytuacji finansowej Zamawiający udostępnia na stronie internetowej www.bip.pieniezno.pl dokumenty : Uchwała RIO w sprawie wykonania budżetu za rok 2011 i
I półrocze 2012 w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu, sprawozdania opisowe z wykonania budżetu za rok 2011 i I półrocze 2012r, sprawozdania w formie tabelarycznej za I i II III kw. 2012r
/ Rb- N DS, RB -N, RB-Z / .Sprawozdania z lat poprzednich i roku bieżącego dostępne są na stronie internetowej www.bip.pieniezno.pl pod ogłoszeniem o przetargu na kredyt z 2010 i 2011.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
- treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający przekazuje wykonawcom, którzy pobrali zaproszenia do złożenia oferty, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieszczona zostanie na stronie internetowej zamawiającego: bip.pieniezno.pl pod ogłoszeniem o zamówieniu
8.Opis sposobu przygotowania ofert
1) Na ofertę składają się:
- oferta cenowa – sporządzona na formularzu cenowym oferty będącym załącznikiem nr 1 do zaproszenia.
- dokumenty wskazane w punkcie 4.1 niniejszego zaproszeniu do udziału w realizacji zamówienia będące załącznikiem nr. 2 .
2) Każdy wykonawca może przedstawić tylko jedną ofertę.
3) Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert. Koperta powinna być zaadresowana na adres Zamawiającego podany w punkcie 1 niniejszego zamówienia i opatrzona napisem: kredyt
9. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego lub przesłać na adres Zamawiającego do dnia 27.12.2012 do godz. 1130 pokój nr 14 (sekretariat ).
10 . Opis sposobu obliczenia ceny.
Założenia przyjęte do obliczenia ceny:
a) średnia wartość WIBOR 3M na dzień 13.12.2012r w wysokości 4,26%.
b) wysokość prowizji banku w % i wyrażona w zł -od kwoty kredytu,
c) dla obliczenia ceny przyjmuje się, że kredyt udzielony jest 28 grudnia 2012r. spłacany w ratach miesięcznych stałych .
Oferowaną cenę udzielenia kredytu należy podać w PLN jako sumę wszystkich składników kosztów.
11.Kryteria i Ocena ofert
Ocena spełnienia warunków będzie polegała na sprawdzeniu, czy wszystkie złożone przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty są zgodne z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, aktami wykonawczymi do tej ustawy oraz warunkami zaproszenia.
1) Jedynym kryterium oceny jest cena oferty, która zawiera wszystkie składniki kosztów związane z wykonaniem zamówienia wg wzoru: najniższa cena / najwyższa cena x 100%
2) Zamawiający udzieli Zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska najniższą cenę.
12.Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego zaproszenia oraz danych zawartych w ofercie.
13. Nie przewiduje się zwrotu kosztów udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
Zaproszenia do złożenia oferty wraz z załącznikami można pobrać na stronie internetowej bip.pieniezno.pl w zakładce zamówienia publiczne pod ogłoszeniem o przedmiotowym zamówieniu.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27.12. 2012 o godz. 12,00 w siedzibie Urzędu Miejskiego w
Pieniężnie , ul. Generalska 8 , pok. Nr 12.
Strona internetowa www.bip.pieniezno.pl w dniu ……………….
Tablica ogłoszeń w siedzibie zamawiającego w dniu…………..
Burmistrz
Pieniężno, dn. 14.12.2012.r
Kazimierz Kiejdo
Pliki do pobrania:
Zaproszenie do złożenia oferty
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Sytuacja finansowa
Uchwała Nr RIO.VII-0120-832/12
Wyniki Postępowania
Wyniki postępowaniaSprostowanie do pkt. 5. Zaproszenia do złożenia oferty w trybie bezprzetargowym na usługę udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 500 000zł .
Spłata kapitału - do 31 grudnia 2013r od 31 stycznia 2013r w miesięcznych równych ratach, na koniec każdego miesiąca wg harmonogramu spłat w roku na podstawie zawartej umowy.
Sytuacja finansowa gminy - Kredyty i pożyczki stan na 17.12.2012r.
1- Kredyt z Banku Ochrony Środowiska na spłatę zobowiązań w wysokości 1.600.000zł /karencja spłaty 2006-2008r,spłata rat kapitałowych miesięcznych w kwocie 26 700zł od 01.01.2009 do 25.12.2013r ,pozostało do spłaty 318 400,00zł,
2.-Pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na wykonanie wodociągu wiejskiego Pieniężno- Żugienie w wysokości 529 104,00zł/ karencja spłaty 1 rok/ okres spłaty rok 2008-2013 , pozostało do spłaty 45 104,00 zł,
3. Kredyt z Braniewsko- Pasłęckiego Banku Spółdzielczego Pasłęku f/Pieniężno na pokrycie
występującego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w
wysokości 1 235 972zł , okres spłaty 2008-2014r, pozostało do spłaty 367 728,00zł,
4 - Kredyt z Banku Ochrony Środowiska na pokrycie występującego deficytu budżetu w wysokości 2.400.000,00zł, okres spłaty 2010-2019r, pozostało do spłaty 1 680.000,00zł,
5 – Pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i gospodarki Wodnej w Olsztynie na wykonanie kanalizacji sanitarnej przy ul. Sienkiewicza w Pieniężnie w wysokości 266 600,00zł, pozostało do spłaty 96 960,00zł,
6 - Kredyt z Braniewsko- Pasłęckiego Banku Spółdzielczego Pasłęku f/Pieniężno na pokrycie występującego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w
wysokości 1 800 000,00, okres spłaty 2008-2014r, pozostało do spłaty 1 608 333,37zł
7 – Pożyczka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na Budowę Stacji Uzdatniania Wody w Pieniężnie i budowę kanalizacji we wsi Kierpajny na kwotę 1 791 016,24 zł ,spłata od czerwca 2012r -31.12.2019, pozostało do spłaty 1 653 204,00zł,
8 -. Kredyt z Braniewsko- Pasłęckiego Banku Spółdzielczego Pasłęku f/Pieniężno na pokrycie występującego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w
wysokości 1 321486,00 , okres spłaty 2011-2017r, pozostało do spłaty 1 238 986,00zł,
9.- Kredyt w Banku Gospodarstwa Krajowego O/Olsztyn z programu PROW na zdanie pn” Zagospodarowanie i estetyzacja przestrzeni publicznej w gminie Pieniężno: Etap I Miasto Pieniężno i wieś Lechowo” do spłaty z rozliczenia ze środków UE na rachunek BGK do 31.12.2012r w wysokości 318 832,77zl.
10. Kredyt w rachunku bieżącym w BPBS z/s w Pasłęku F/Pieniężno z programu PROW na zdanie pn” Zagospodarowanie i estetyzacja przestrzeni publicznej w gminie Pieniężno: Etap I Miasto Pieniężno i wieś Lechowo” w wysokości 300 000,00zl do spłaty na dzień 28.12.2012r.
Skarbnik Burmistrz
Kazimiera Kołek Kazimierz Kiejdo